שיפור מיומנות פונולוגית ומורפולוגית לעולים לכיתה א' ולילדים המתקשים בלימוד הקריאה והכתיבה
המעבר מגן לכיתה א' הינו מעבר דרמטי, גם מבחינה רגשית וגם מבחינה קוגניטיבית. הילד נדרש לשעות למידה ארוכות, שעורי בית והתמודדות עם רכישת הקריאה והכתיבה.
כקלינאית תקשורת נתקלתי במקרים רבים של ילדים שהקושי לרכוש את מיומנות הכתיבה והקריאה בכיתה א' גרם לחוויית למידה שלילית, לירידה בביטחון העצמי ובאמונה ביכולתם. תחושת הכישלון עלולה לגרום לילד להתנגדות לבית הספר והלימודים ולהורדת המוטיבציה. חלק מהילדים אף מתחילים להפריע והקשיים בכיתה גורמים למתחים ומריבות בבית. לעומת זאת חווית הצלחה והנאה מהלימודים תגרום להעלאת המוטיבציה, לעלייה בביטחון ובדימוי העצמי ובנכונות מצד הילד להתמודד עם קשיים ואף עם כישלונות.
כמטפלת רגשית אני מודעת לחשיבות העצומה שיש לתחושת המסוגלות ולאמונה ביכולת שלנו, כדי להצליח בכל תחום. עד כה עבדתי רק בצורה פרטנית, השנה כאשר פתחנו את הפינה לטיפול בעזרת בעלי חיים ונוכחנו בחיבור המוצלח שבין הלמידה ובעלי החיים, החלטנו לפתוח קורסים מרוכזים.
אני עובדת בשיטה שמבוססת על פיתוח יכולות העיבוד הפונולוגי והבנה מורפולוגית של המילה והמשפט. בשיטה זאת הקריאה הופכת להיות מהנה, יכולות הבנת הקריאה של הילד משתפרת וחווית הלמידה הופכת להיות חוויה מספקת ומתגמלת.
הקורסים התקיימו בקבוצות קטנות המותאמות לפי גיל ויכולות. הילד לומד בצורה חווייתית המלווה במפגש מהנה עם בעלי החיים. בכל מפגש נהיה שתיים, מה שיאפשר לנו לתת התייחסות אישית לכל ילד. אנו שמות דגש על העצמה אישית, מציאת נקודות החוזקה, הקניית חווית למידה מהנה והעלאת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות.
אנחנו מאמינות שכל ילד יכול, שהכוח להצליח מגיע מבפנים ותפקידנו הוא לאפשר ולקדם.
למי מיועד:
· לילדים העולים לכיתה א'
· לילדים בכיתה א' החווים קשיים ברכישת מיומנות הקריאה והכתיבה
· לילדים על הספקטרום האוטיסטי המיועדים לשילוב
· לילדים עם בעיות קשב וריכוז
· ולילדים עם בעיות התפתחות המיועדים לשילוב
הקורס כולל 10 מפגשים בני שעה, יתקיים במהלך חודש יולי בימי ראשון ורביעי אחר הצהריים.
בפינת הטיפול בעזרת בעלי חיים שבחוות היוצרים, שבי ציון. גליל מערבי